Aller au contenu

Archivé

Ce sujet est désormais archivé et ne peut plus recevoir de nouvelles réponses.

patatouf

Je n'arrive pas à prendre de la masse !

Date de publication

Dernière réponse

Réponses

Vues

31
10951

Contributeurs


À la une

Quand Arnold Schwarzenneger explique ses méthodes d'entraînement, il parle de quand il était déjà très musclé et avait plusieurs années de bodybuilding. Lorsqu'il a débuté il n'utilisait pas ces techniques (ou en tout cas il n'en parle pas dans sa biographie). Donc il ne faut pas faire le même entraînement qu'un bodybuilder pro lorsqu'on débute. En plus il y a une différence entre les pratiquants naturels et ceux qui ne le sont pas. Les bodybuilders pro s'entraînent 6 heures par jour. 

Lien vers le commentaire

From the beginning I was a big believer in the basic movements, because that was Reg Park’s preference. He would stay with the basic exercises–bench presses, chin-ups, squats, rowing, barbell curls, wrist curls, pullovers, leg extensions, calf raises. These were the movements that worked most directly on all body parts. I was following his example to the letter. And as it turned out, I could hardly have chosen more wisely. The basic exercises were creating for me a rugged foundation, a core of muscle I could later build upon for a winning body. Reg Park’s theory was that first you have to build the mass and then chisel it down to get the quality. -Arnold: The Education of a Bodybuilder

http://muscleandbrawn.com/the-real-arnold-schwarzenegger-beginner-programs/

 

Dès le départ, j'étais un fervent croyant dans les mouvements de base car c'était la préférence de Reg Park. Il restait avec les exercices de base -développé couché, tractions, squats, rowing, curls barre, curls poignets, pullovers, leg extensions, extensions mollets. Ceux là étaient les mouvements qui travaillaient le plus directement toutes les parties du corps. Je suivais son exemple à la lettre. Et il se trouva que j'aurais difficilement avoir pu choisir plus intelligemment. Les exercices de base créaient pour moi une solide fondation, une base de muscle sur laquelle j'ai pu par la suite construire un corps de vainqueur. La théorie de Reg Park était que vous deviez d'abord créer de la masse et par la suite la tailler pour obtenir de la qualité.

 

Arnold, L'Education d'un Bodybuilder

 

Plein de programmes de Park sur cette page. Une vraie mine et une superbe source d'inspiration.

 

Lien vers le commentaire
Il y a 7 heures, patatouf a dit :

Merci pour vos réponses. Calahann, c'était il y a maintenant 24 heures environ que j'ai fait mon entrainement. Des courbatures, j'en ai plein, mais des douleurs musculaires, pas trop. C'est bon signe ou ça veut dire que mon entrainement n'a pas été suffisamment bénéfique ?:eyebrow:

 

Fulbodius, pourquoi ne me recommendes-tu pas les techniques avancées ? C'est trop dangereux pour mon corps qui n'est pas préparé à ce genre d'entrainement ou parce que à mon stade ce n'est pas très utile ?

Salut patatouf :)

 

Tu découvres avec plaisir et plein d'enthousiasme la musculation , tu es aussi novice à la lecture de tes propres propos et tu as beaucoup d'ambitions aussi  . Ce qui vas de soit en vrai avec l'idéal et de ce que tu en fais . Sache aussi patatouf , nous sommes tous passé par là et , avoir des idées fortes et motivantes nous on conduit parfois à la perte ou revoir notre façon de travailler ....

 

Dans ton cas ....Je pense bien car tu en parles aussi ....c'est d'être dans la mesure , le respect du corps et la connaissance à part entière de la musculation et sports associés ainsi que ton " toi " accompagné d'une bonne alimentation .......

 

Pour terminer , très souvent  " les tortues rattrapent les lièvres "  ( Fable de La Fontaine ) .

:thumbup2:

Lien vers le commentaire

Donc je suis allé m'entrainer aujourd'hui, en appliquant vos conseils. Je suis fatigué mais pas épuisé non plus. Je pense que demain j'aurais des courbatures. Petite question : d'après votre expérience, combien de temps cela prend pour avoir les premiers résultats visibles, sachant que je m'entraine 2 fois par semaine (plus un peu d'haltères chez moi) ? S'agit-il de 2-3 mois ou de 2-3 ans ?

Lien vers le commentaire

Pour une fille, c'est plus rapide ou plus lent (la prise de muscles) ? En tout cas je constate que j'ai un métabolisme qui est très rapide (ou l'inverse ?) parce que je mange beaucoup (surtout ces dernières semaines) et je prends très peu de poids. Je connais des personnes (filles en particulier) qui en sont à une frite près pour ne pas prendre 2Kg ^^'

 

Pour les courbatures, j'en ai eu pas mal aujourd'hui mais largement moins que samedi dernier. C'est bon signe ou non ?

 

Au fait, pendant que j'y suis, j'ai une petite question. On entend toujours qu'il faut éviter le plus possible la mal-bouffe. Mais pour quelqu'un qui essaye de prendre de la masse comme moi (je veux juste ne plus avoir l'air tout maigre, quitte à prendre de la graisse et à faire des crises cardiaques :27:), est-ce que ça ne serait pas même mieux de manger beaucoup de mal bouffe ? Après tout, on entend toujours que les américains sont en surpoids parce qu'ils mangent trop de mal bouffe...

Lien vers le commentaire


  • En ligne récemment   0 membre est en ligne

    • Aucun utilisateur enregistré regarde cette page.
  • Nouvelles réponses

    • Доброго времени суток [url=https://stekloelit.by/].[/url] Ваш форум мне показался очень привлекательным и перспективным. Хочу приобрести рекламное место для баннера в шапке, за $1500 в месяц. Оплачивать буду через WebMoney, 50% сразу, а 50% через 2 недели. И еще, адрес моего сайта https://stekloelit.by - он не будет противоречить тематике? Спасибо! Напишите о Вашем решении мне в ПМ или на почту shinaminsk2015@gmail.com
    • What if you could enhance your well-being with the simplicity of a daily supplement? Meet BloodFlow Guardian, your new ally in the quest for optimum vascular health and improved blood circulation. As the foundation of our body’s transportation system, robust blood flow is pivotal for delivering oxygen and nutrients effectively. Blood Sugar Support   BloodFlow Guardian is specially formulated to support circulatory dynamics, ensuring your cells receive what they need to thrive and function at their peak. Join us as we dive into how this powerful supplement can transform your health landscape, supporting a more energized and vibrant life.   click here >> https://www.supplementz.org/jaylab-pro-bloodflow-guardian/    https://www.supplementz.org/menophix-reviews/   #BloodFlowGuardian #BloodFlowGuardianReviews #JayLabProBloodFlowGuardian #JayLabProBloodFlowGuardianReviews #BloodFlowGuardianOfficialWebsite #BloodFlowGuardianPrice #BloodFlowGuardianBuy #BloodFlowGuardianSideEffects #BloodFlowGuardianIngredients #BloodFlowGuardianBenefits
    • Can I contact admin?? It is about advertisement on your website. Thank.
    • Portable dip bars are versatile fitness equipment that allows users to perform various upper body exercises, primarily targeting the chest, triceps, shoulders, and core muscles.  Design Portable dip bars typically consist of two parallel bars, either adjustable or fixed, that are sturdy enough to support the user's body weight during exercises like dips, push-ups, and leg raises. Portability These dip bars are designed to be lightweight and easily transportable, making them suitable for home use, outdoor workouts, or travel. Some models may feature foldable or collapsible designs for convenient storage and transport. Adjustability Certain portable dip bars offer adjustable height settings to accommodate users of different heights and fitness levels. This versatility allows for a customized workout experience. Stability Look for dip bars with non-slip rubber feet or grips to ensure stability and prevent sliding during exercises. Some models may also feature additional stabilizing mechanisms for enhanced safety. Material High-quality portable dip bars are typically made from durable materials such as steel or aluminum to ensure stability and longevity, even with regular use. Weight Capacity Consider the weight capacity of the dip bars to ensure they can safely support your body weight during exercises. Most portable dip bars have weight capacities ranging from 250 to 400 pounds or more. Versatility In addition to dips, portable dip bars can be used for a variety of exercises, including push-ups, inverted rows, knee raises, and tricep dips, providing a comprehensive upper-body workout. Assembly Look for dip bars that are easy to assemble and disassemble without the need for additional tools, allowing for quick setup and storage. When choosing a portable dip bar, consider factors such as durability, adjustability, stability, and portability to find the best option that suits your fitness needs and lifestyle.   Are portable dip bars worth it? Whether portable dip bars are worth it depends on your fitness goals, lifestyle, and preferences. Here are some factors to consider when deciding if portable dip bars are worth investing in: Convenience Portable dip bars are convenient for those who want to perform upper body exercises at home, outdoors, or while traveling. If you prefer exercising in different locations or don't have access to a gym, portable dip bars can be a valuable addition to your fitness routine. Versatility Portable dip bars offer versatility, allowing you to perform a variety of upper body exercises beyond just dips, including push-ups, inverted rows, and leg raises. If you're looking for a piece of equipment that can target multiple muscle groups, portable dip bars can provide a comprehensive workout. Space-saving Unlike larger fitness equipment, portable dip bars are typically compact and easy to store, making them suitable for small living spaces or home gyms with limited room. If you're short on space but still want effective workout equipment, portable dip bars can be a space-saving solution. Affordability Portable dip bars are often more affordable than larger fitness machines or gym memberships, making them a cost-effective option for individuals on a budget. If you're looking for a budget-friendly way to strengthen and tone your upper body, portable dip bars can offer great value. Quality It's essential to invest in high-quality portable dip bars that are sturdy, stable, and durable to ensure safety during workouts. While cheaper options may be tempting, they may not provide the level of stability and support needed for effective exercises. Be sure to research and invest in a reputable brand known for quality construction. Ultimately, whether portable dip bars are worth it depends on your fitness priorities and lifestyle. If you value convenience, versatility, space-saving design, affordability, and quality, portable dip bars can be a worthwhile investment in your fitness journey.  
×
×
  • Créer...